SPORTURI  »  AUTO  »  MOTOGP

Un fost campion mondial cere o sancțiune drastică pentru Marc Marquez: "Trebuie ținut sub supraveghere pentru restul sezonului" + Cum comentează ciocnirea cu Valentino Rossi

Marc Marquez
(foto: Guliver/Getty Images)
Marc Marquez (foto: Guliver/Getty Images)

Articol de - Publicat sambata, 14 aprilie 2018 10:30

Kevin Schwantz, 53 de ani, campion mondial cu Suzuki în 1993, cere o sancțiune drastică pentru Marc Marquez, după scandalul din Argentina, în care, din cauza unei manevre riscante, l-a scos în decor pe Valentino Rossi.

"A fost penalizat pentru ce a făcut, dar cred că ar trebui să fie ținut sub supraveghere pentru restul sezonului.

Trebuie să i se spună clar că dacă mai intră în contact cu vreun adversar din cauza unei manevre pe care o face va fi scos din competiție.

Problema e că și dacă ar fi fost greșeli în care în depășire a frânat târziu și avea viteză prea mare pentru condițiile în care era circuitul, el e un campion, știe ce face. Știe că are prea mare viteză înainte să intre în virajul în care încearcă depășirea, știe încă dinainte să aibă contactul cu adversarul. Și cum știe asta ar trebui să se gândească că e prea riscant și să trateze altfel manevra, trebuie să ridice motocicleta și să evite adversarul. Nu poți pur și simplu să intri așa, să-l lovești și apoi să zici: «Oh, îmi pare rău, am făcut o greșeală». Știm cu toții că nu e OK.

Toată lumea face greșeli din când în când în situații dificiile, dar Marquez nu trebuie să-și tot creeze situații dificile unde face erori care au consecințe și asupra altor piloți, unde poate răni un alt pilot".

Schwantz spune pentru motorsport.com că pilotul Honda trebuia să fie descalificat după ce a ignorat instrucțiunile de a lua startul din spatele grilei după ce i se oprise motorul: "Dacă n-a făcut ce i s-a spus, ar fi trebuit să fie descalificat. Punct!

Lucrurile ar fi trebuit să se desfășoare așa: «Ți s-a oprit motorul? Du-te și ia startul din spatele grilei. Nu te supui, asta e, băiete. Afară!» Așa n-ar mai fi făcut toate tâmpeniile pe care le-a făcut".

Schwantz, acum ambasador Suzuki, propune o schimbare de regulament: "Poate că piloții nu ar trebui sancționați cu ride-through, ci ar trebui să primească o penalizare de 30 sau 60 de secunde. Poate n-ar trebui să mai primești șansa să mai fii pe circuit după ce iei o penalizare. Pentru că în momentul ăla oricine poate fi lovit, pilotul e nervos, e foarte nervos.

Nimeni n-ar trebui să-și facă griji pentru integritatea fizică atunci când e pe pistă. Ăsta nu e un sport de contact. Un pilot nu trebuie să se uite peste umăr îngrijorat că va fi lovit, trebuie să se uite peste umăr doar cu grija că poate fi învins".

Întrebat ce i-ar spune lui Marquez, Schwantz n-a stat pe gânduri: "«Calmează-te dracului!» Nu trebuie să fie la un pas să cadă în fiecare tur. Să nu mai fie furios, faptul că e mereu la un pas să cadă de pe motocicletă e ceea ce-l face să intre în alți piloți. Trebuie să-și regândească punctul de vedere. Știm că e un mare talent, știm că e rapid și, dacă ar învăța să fie mai cizelat, cred că ar fi până și el surprins de cât de rapid poate fi".

Citește și: 

Cariera pe care și-a construit-o fotbalistul dat afară de la FCSB, umilit și numit „vagabond” de Gigi Becali: „Ne vedem peste un an!”

Cornel Dinu a jignit doi „tricolori” după amicalul naționalei: „Au nume de CAP” + Fotbalistul despre care a spus „bine că nu l-am văzut pe teren”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează