Articol de - Publicat vineri, 13 octombrie 2017 11:31

Se spune că rămâi jurnalist toată viața. Și, uneori, toată moartea. Într-un fel misterios, ca un semn de destin, articolele le supraviețuiesc celor care le scriu.

853422 1 1

Colegul nostru, Vali Damian, lăsase "în șpec" acest material. Vali a dispărut, săptămâna trecută, o moarte fulgerătoare, la 47 de ani.

Gazeta îi publică astăzi articolul.

Este reverența lui de "la revedere!" către dumneavoastră, oamenii pentru care a scris în fiecare zi. În fiecare zi și, așa cum strigă tribunele, "și dincolo de ea".

_______________________________________________________

Concurs de frumusețe 

Sabrina Preda, reporter special Observator, principala emisiune informativă a Antenei 1, a testat noul BMW Seria 4 Cabriolet 430i, 252 CP, xDrive (transmisie 4X4), cutie automată.

Puțină istorie. BMW Seria 4 a debutat pe piață în 2013, o dată cu apariția modelului Coupe. Un an mai târziu, Seria 4 a devenit o familie, constructorul din Bavaria lansând alte două versiuni: Cabriolet și Gran Coupe. Cifrele arată că modelul a fost bine primit de către clienți, peste 400.000 de unități vânzându-se până la finalul lui 2016.

BMW Seria 4 Cabriolet se fabrică în Germania, la Regensburg. O mașină cu accente sportive, indiferent dacă hard-top-ul este închis sau deschis. O grilă dublă desparte cele două blocuri optice cu tehnologie LED, iar mai jos am descoperit două mari guri de aer. Partea posterioară este dominată de un spoiler de dimensiuni generoase, la care au fost integrate și cele două ieșiri pentru eșapament. Hard-top-ul se transformă într-un plafon robust pe timp de iarnă. El funcționează chiar și în mers, până la viteze de 18 km/h, și este nevoie de 20 de secunde pentru întreaga operațiune.

Conectivitate și sisteme de asistență pentru șofer

BMW n-a făcut schimbări spectaculoase la nivelul interiorului. Am descoperit același interior corect, sobru și de calitate. Nimic nu este pus la întâmplare. Sunt mai multe de povestit la capitolul tehnologie, mai ales în ceea ce privește conectivitate și sistemele de asistență pentru șofer. Sistemul de navigaţie "Professional", cu un kit "hands-free", se desfășoară pe un ecran LCD color. Interfaţă USB, radio BMW "Professional" cu DVD drive, hărţi tridimensionale, precum şi 20 GB de memorie. Sistemul este operat intuitiv prin intermediul Controller-ului iDrive.

"Head-Up Display", integral color, nu mai este o noutate pentru modelele BMW, însă e opțional. Sistemul proiectează pe parbriz informaţiile esenţiale precum viteza cu care te deplasezi, instrucţiuni de navigaţie și informaţii obţinute de la sistemul Speed Limit Info cu privire la limita de viteză şi restricţiile de depăşire.
În spatele volanului există afişajul de instrumente multifuncţional, cu tehnologie Black Pane. Pe un ecran cu diagonală de 8,8 inch, BMW Seria 4 oferă vizualizarea informaţiilor legate de condus într-un mod inedit. Se pot selecta trei moduri diferite de condus: Eco Pro, Comfort şi Sport.

6 motorizări diesel și pe benzină, împărțite frățește

Toate motoarele noului BMW Seria 4 provin din cea mai nouă familie de propulsoare BMW EfficientDynamics, echipate cu tehnologia BMW TwinPower Turbo. Sunt disponibile trei motoare pe benzină (BMW 420i, BMW 430i şi BMW 440i) şi trei versiuni diesel (BMW 420d, BMW 430d, BMW 435d xDrive). Transmisia automată Steptronic cu 8 trepte este opţională.

DATE TEHNICE BMW 430i, 2.0 252 CP, xDrive, Automată

PREȚ PORNIRE: 46.053 euro (TVA inclus)
PREȚ MODEL TESTAT: 73.743 euro (TVA inclus)
0-100 km/h: 6,4 s
VITEZĂ MAXIMĂ: 250 km/h
CONSUM MIXT: 5,4l/100km
CAPACITATE: 1.998 cmc
CUPLU MAXIM: 350 Nm/1.450 rpm
PUTERE MAXIMĂ: 252 CP/5.200 rpm
DIMENSIUNI (L/l/h): 4,6/1,8/1,3 m

ADVERSARI: Mercedes-Benz Clasa C Cabrio, 43.890 euro*(TVA inclus)
Audi A5 Cabrio preț necomunicat
* Preț de bază, TVA inclus

PLUSURI: Motoare economice

- sportiv, dinamic
- motoare eficiente și puternice
- aderență în viraje
- transmisia automată Streptonic cu 8 trepte
- suspensia M adaptivă

MINUSURI: PIPERATĂ
- preț mai mare decât concurența (Mercedes-Benz Clasa C Cabrio)

sobru

CORECT ȘI SOBRU. BMW Seria 4 cabrio nu se abate de la regulă, interiorul său păstrând aceeași notă simplă.

asistenta

ASISTENȚĂ. Sistemul de navigaţie "Professional" este oferit și cu un kit "hands-free".

bord

CEASURI DE BORD. Afişajul de instrumente multifuncţional DE 8.8 inch, cu tehnologie Black Pane

Pentru test-drive, Sabrina Preda, reporter special Observator, principala emisiune informativă a Antenei 1, a ales versiunea 430i, 252 CP, xDrive (transmisie 4X4), cutie automată.

1

INTERVIU:  "Nu vreau să fiu doar o fată frumoasă!"

 Sabrina Preda, reporterul Antenei 1, a povestit că știe să execute perfect parcarea laterală cu spatele. "Asta spre uimirea bărbaților care ar spune: «Stai s-o vezi pe asta cum parchează!!» Surpriză însă, mașina dreaptă, lângă bordură"

3

- Sabrina, ce zici....
- Stai un pic, e prima oară când dau un interviu și am un pic de emoții. Așa că dacă stau mai mult pentru un răspuns e din cauza asta. Sper să nu spun prostii. Ai vrut să mă întrebi de mașină? Este dinamică, puternică și agilă. O bucurie! Am 24 de ani și am condus destule mașini pentru că mi-am luat permis de la 18 ani, dar BMW-ul ăsta e într-un mare fel.

- Ce fel de mașini ai condus?
- Inclusiv dubița tatălui meu, cu cutie manuală. Îmi place să trec de la una la alta, de la transmisia automată la cea manuală.

- Să înțeleg că ai și o mașină personală.
- Da, părinții mei mi-au făcut cadou un BMW X3 de care sunt foarte mândră.

- Îți place să privești totul de sus?
- Da, știu că e aiurea, dar mă simt mai în siguranță la înălțime, chiar dacă stabilitatea nu e aceeași, cum am descoperit acum la Seria 4 Cabrio.

- O întrebare misogină. Știi să parchezi lateral cu spatele?
- Normal. De câte ori nu m-am uitat în oglinda retrovizoare și am văzut în spatele meu un bărbat la volan care aștepta manevrele mele pentru a parca cu spatele. Și în sinea lui își spunea: "Stai s-o vezi pe asta cum parchează!!!" Surpriză însă, mașina dreaptă, lângă bordură.

- Cum te-ai caracteriza ca șoferiță?
- Femeile sunt aeriene, dar sunt atentă la trafic. Am comis-o la început, vorbeam la telefon și am intrat în fundul unui taximetrist. De atunci, am devenit mai responsabilă. Și pot să șofez cu tocuri de 15 centimetri!

- Cum caracterizezi Parcul Auto din București?
- Atâtea mașini scumpe pe metru pătrat! Și multe sunt albe.

- Nu-ți plac mașinile albe? Sau le asimilezi cu o anumită categorie de proprietari, fanii manelelor?
- Să zicem doar că se murdăresc ușor.

- Ultima întrebare. Ești mulțumită cu ce-ai realizat până acum, deși vârsta nu te recomandă, ai doar 24 de ani?
- Da. Îmi place foarte mult jobul meu de reporter la Antena 1. Tot timpul îmi propun să fac reportaje bune, interesante și nu vreau să fiu percepută ca fiind o fată frumoasă și atât.  

„Fotbalul se «deteritorializează»! Nu mai există ceva esențial” » Un profesor de antropologie, Christian Bromberger, conferință de excepție despre o „mutație” în fotbalul de azi: „Am plecat de la tifoso, adică boală contagioasă, și am ajuns aici”

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”