Comentarii (16)
adi_stelistul
adi_stelistul  •  18 Aprilie 2018, 11:14

Hai sa ne lamurim. El e cetatean francez, nascut in Franta, dar se considera algerian. Corect ar fi sa mearga in Algeria. Daca izbucneste un razboi in care Franta si Algeria sunt in tabere opuse el in care tabara ar fi? Pare destul de clar din declaratia de azi. Ar forma coloana a cincea a inamicului. Si aici nu e vorba de Benzema ci de grupul al carui prototip e el. Adica, sa ne lamurim, e dreptul lui sa se considere algerian. Dreptul lui suveran si inalienabil. Dar sunt multi ca el care profita de avantajele economice ale traiului in Occident si sunt pregatiti oricand sa-l renege la o adica. Nu e vorba de Benzema, inca o data, dar Europa are o problema imensa cu cei ca el si cred ca nu e destul de constienta de ea. In sfarsit...

1729837947086199
Sandu Alex  •  18 Aprilie 2018, 17:22

Franța va avea încă un secol complexul vinovăției fața de Algeria ! Mai cititi câte ceva, si eventual NU de pe net ! Un american în Franța nu e totuna cu vreun alt emigrant - fie el si din Bărăgan, sau Ardeal. Cat despre imn - dl. Benzema dovedește că este un algerian ras-tuns si frecat la Istanbul !

depeche
depeche  •  18 Aprilie 2018, 15:54
Postat de adi_stelistul pe 18 Aprilie 2018, 15:35

A, si de curiozitate, am cautat si textul imnului algerian. Mi-a venit sa rad. Marseilleza instiga la razboi? Trec peste faptul ca "instiga" la revolta impotriva opresiunii, dar imnul algerian... Dumnezeule mare... doar despre asta vorbeste. E hilar in aceste conditii ce spune Benzema. Auzi: "Suntem soldati revoltati pentru adevar/Luptam pentru independenta noastra/Cand am vorbit, nimeni nu ne-a ascultat/Asa ca am facut zgomotul prafului de pusca ritmul nostru/Si sunetul mitralierei melodia noastra". Da, ce sa zic, foarte pasnic. :-)

Trebuie sa recunosc, nu stiam asta... :) Ai dreptatea ta, ei sunt mai radicali si nu le prea pasa daca ceea ce gandesc ranesc sentimentul tarii adoptive. Facand abstractie de imnul algerian (o sa citesc mai bine) eu tot nu as pune vina pe om. Mai repede as pune vina pe statul francez care le-a oferit prea multe (din cauzele evidente - in Olanda nu vezi femeie de serviciu olandeza, toate sunt musulmane sau indience). Statul australian spre exemplu (din bazicele mele cunostinte despre el) a spus asa "veniti la noi, va respectam asa cum respectam un australian dar aveti aceleasi legi ca si localnicii, fara scoli, sinagogi si/sau burka". Toate sunt bune pana cand incepi sa oferi ceea ce nu le oferi alor tai. Ajutoare, case... apoi scoli, manastiri, etc.

adi_stelistul
adi_stelistul  •  18 Aprilie 2018, 15:35

A, si de curiozitate, am cautat si textul imnului algerian. Mi-a venit sa rad. Marseilleza instiga la razboi? Trec peste faptul ca "instiga" la revolta impotriva opresiunii, dar imnul algerian... Dumnezeule mare... doar despre asta vorbeste. E hilar in aceste conditii ce spune Benzema. Auzi: "Suntem soldati revoltati pentru adevar/Luptam pentru independenta noastra/Cand am vorbit, nimeni nu ne-a ascultat/Asa ca am facut zgomotul prafului de pusca ritmul nostru/Si sunetul mitralierei melodia noastra". Da, ce sa zic, foarte pasnic. :-)

adi_stelistul
adi_stelistul  •  18 Aprilie 2018, 14:44

Hai sa vorbim pe romaneste si sa lasam deoparte corectitudinea politica searbada. Un roman in Suedia sau in Olanda sau in Franta nu spune ca imnul tarii respective e agresiv sau ca tara lui e Romania (cu sugestia ca nu e Franta, adica o antiteza foarte clara, pentru a nu lasa loc de dubiu). Un roman sau orice alta natie, cu exceptia celor maghrebiene si din zone ale Orientului Mijlociu, va spune eventual ca are doua tari, ca viata lui e in Olanda, dar inima si sufletul i-a ramas acasa, etc. Iar unul nascut in tara in adoptie nu va spune nici macar asta, va face doar un compliment magulitor la adresa tarii stramosilor lui si va incerca, daca poate, sa o ajute in vreun fel. Benzema si cei proveniti din aceeasi zona simt nevoia sa spuna ca tara lor nu e Franta. Stau acolo doar pentru ca le e bine. Si din cand in cand cate unul mai face deranj. Mie o scena ca cea de la meciul Franta-Tunisia, cu Marseilleza huiduita pe Stade de France!, de catre cetateni francezi!, mi se pare halucinanta. https://www.youtube.com/watch?v=-Ml28TjDHho

stelistul1
stelistul1  •  18 Aprilie 2018, 14:13

Rezuma exact ceea ce sunt toti musulmanii nascuti in Europa si pe care ne incapatanam sa-i numic francezi, germani, italieni, britanici...

depeche
depeche  •  18 Aprilie 2018, 13:54

Nu mi se pare loialitatea indiscutabila. Dar asta e o alta discutie... ca om esti liber sau ar trebui sa fii liber sa gandesti si sa existi in felul tau oriunde in lume. Asta este indiscutabila daca nubluam in discutie natiile pline de ura si xenofobice ca Rusia, Polonia, Ungaria si de ce nu Romania. Arabi, africani, chinezi... au aceleasi drepturi de a trai. Discutabil e doar daca un anumit stat ii ofera acest drept sau nu Cand ti se ofera acest drept nu ti se impune sa canti imnul sau sa lacrimezi la el cu mana la inima asta daca nu esti in Coreea de Nord :) In fine, pe alocuri ai dreptatea ta dar in general nu sunt de aceeasi parere cu tine. Imnul Frantei este pe alocuri instigator, cum e de altfel si al nostru imn. Punct. Traiesc de ceva timp in Olanda, nu esti obligat la nimic aici decat la bun simt si evident sa iti platesti taxele. Daca aplici pentru cetatenie ti se cere sa cunosti imnul dar nu sa il canti... nu te obliga nimeni la absolut nimic!

adi_stelistul
adi_stelistul  •  18 Aprilie 2018, 13:04
Postat de depeche pe 18 Aprilie 2018, 12:07

Pana la urma e usor sa iti dai cu parerea chiar daca debitezi prostii. Hai sa debitez si eu: Ipocrizia multora dintre voi nu are limite. Daca un roman nascut in Suedia din parinti romani ar reprezenta Suedia ati avea o alta atitudine fata de el. Daca ar reprezenta Suedia si ar face o astfel de declariatie iar ati avea o alta atitudine. Nicicum nu este bine... pentru mine e simplu: omul Benzema are dreptate, este cu sufletul alaturi de radacini si nu poate canta un imn atata timp cat mesajul e impotriva principiilor lui. Asta indiferent ca e nascut acolo sau in Algeria... il inteleg pe deplin si nu as putea sa ii spun niciodata sa se duca in Algeria. Multi dintre noi suntem corcituri de romani, rusi, nemti, indieni, unguri, turci, macedoni si niciodata nu realizam ca un loc anume nu a fost si nu este niciodata al tau de cand e lumea si doar pentru ca te-ai nascut acolo. In fine, se poate filozofa mult pe subiect, americanii sunt toti corciti dar nu ar avea tupeul sa isi spuna "du-te la tine in Italia/Irlanda/Africa/Olanda"...

Te inseli. In primul rand ca e cu "daca" tot ce spui. Loialitatea unui cetatean francez fata de Franta sau sudez fata de Suedia ar trebui sa fie indiscutabila. Dar acceptand ipoteza ta, daca un cetatean suedez nascut din parinti romani ar spune, ca Benzema, ca imnul Suediei, altfel foarte inofensiv - vorbeste de cat de frumoasa e tara si cum ti-ai dori sa traiesti si sa mori acolo, dar de dragul demonstratiei folosesc ipoteza ca ar parea agresiv cuiva, si mai mult ca tara lui e Romania, nu Suedia, mi s-ar parea la fel de incorect acest lucru din partea lui cum il gasesc din partea lui Benzema. Si, sigur ca nu putem rupe lucrurile din context, dar inevitabil trebuie sa spun ca un roman cu o astfel de atitudine in Suedia ar fi o chestiune benigna pentru societatea suedeza, pe cand un algerian oriunde in Europa, nu doar in Franta... nu, nici vorba. E alta poveste.

polistul68
polistul68  •  18 Aprilie 2018, 12:57
Postat de Lengyel Adrian pe 18 Aprilie 2018, 12:00

Franta mai exista pur teoretic, caci practic 70% din populatie e metisa. Si din pacate Germania cu politica lui Merkel in cateva zeci de ani o sa-i ajunga din urma, iar civilizatia europeana a anilor 70-80 o sa ajunga istorie...

Corect...doar ca sporul demografic e negativ...lipsa fortei de munca e tot mai acuta....ce alte variante ar fi ? Asimilarea refugiatilor a adus doua bine albe....da bine la televizor si asigura forta de munca ieftina....ce altceva si-ar dori un politician ? A, ca vor fi cu 15% mai multe violuri si cu 20% mai multe jafuri....astea se uita repede daca economia merge bine.

986379311381755
Lengyel Adrian  •  18 Aprilie 2018, 12:40
Postat de vladutz13 pe 18 Aprilie 2018, 12:24

Franta oricum a fost intotdeauna o amestecatura, nu stiu de unde teoriile astea de puritate. Francezii sunt o amestecatura de celti, latini, germani. Pana acum cateva secole cand au reusit o centralizare serioasa educationala nici macar nu vorbeau aceeasi limba. Tot sudul vorbea variante de occitana.

Una e sa fii o amestecatura de celti latini si germani (adica europeni) iar cu totul altceva e sa fii o amestecatura de musulmani arabi si negri (adica africani) Europa ar fi trebuit sa ramana continentul alb!!!

  • 1
  • 2
Comentează