GSP SPECIAL  »  MEDIA  »  TV

Televiziunile de sport, pierderi grele! TVR înregistrează o premieră șocantă + cine e marele câștigător pe piața media

Articol de , - Publicat luni, 11 ianuarie 2021 07:08 / Actualizat luni, 11 ianuarie 2021 08:30

Meciurile echipei naționale au rămas cele mai urmărite și în 2020, toate fiind transmise de Pro TV, în timp ce TVR a scris istorie neagră, fiind primul an fără niciun meci de fotbal transmis. 

2020 a fost un an de coșmar pentru televiziunile de sport de la noi! Amânarea Campionatului European și a Jocurilor Olimpice, blocarea sportului timp de trei luni în Starea de Urgență, dar și amânarea mai multor competiții interne și internaționale, toate au dus la bulversarea evenimentelor sportive, dar și a cifrelor de audiență.

TVR, fără sport! 

  • Chiar dacă, în acest moment, în România există nu mai puţin de patru televiziuni exclusiv sportive, Digi, Telekom, Look și Eurosport, nicio competiţie sportivă difuzată de acestea nu a intrat între cele mai urmărite evenimente de anul trecut.
  • ProTV a pus stăpânire și în 2020 pe tot ce înseamnă top transmisiuni sportive! Postul a difuzat confruntările echipelor naționale ale României, atât la seniori, cât și la tineret.
  • Mai mult, a profitat de lipsa evenimentelor sportive transmise de TVR! 2020 fiind, astfel, primul an din istoria postului public fără niciun meci de fotbal oferit abonaților de către postul național.

„Drama” Islanda-România e prima

Oprindu-ne la un Top 10 al evenimentelor sportive transmise la televizor în 2020, postul din Pache Protopopescu a pus mâna pe 8 dintre poziţii, lider fiind meciul disputat la Reikjavik​, Islanda-România 2-1, barajul ratat pentru Euro! La nivel naţional, 2,43 milioane de telespectatori au urmărit partida din faţa televizorului. Acesta a și fost singurul eveniment sportiv vizionat de mai mult de două milioane de persoane la nivel național.

Cum meciurile din Liga 1, din Cupa României și din cupele europene sunt transmise de trei posturi TV, Digi, Telekom și Look, în Top 10 mai găsim două confruntări, ambele din prima ligă. Doar că audiența luată în calcul este cea cumulată la cele trei posturi TV care au transmis meciurile.

Chiar și așa, audiența a fost de sub un milion de telespectatori la nivel național. Finala campionatului, din Bănie, dintre Craiova și CFR (1-3), a scos cel mai bun rating, fiind urmărită cumulat de 967.000 de telespectatori, iar Derby de România, Dinamo - FCSB 2-1 din primăvara trecută, de 950.000 de telespectatori.

Televiziunile de sport, pierderi grele! TVR înregistrează o premieră șocantă + cine e marele câștigător pe piața media

7,45 milioanede gospodării din România au cel puțin un televizor. 67,7% dintre acestea sunt conectate la cablu, 27,4% la satelit și doar 2% folosesc IPTV

Televiziunile de sport, pierderi grele! TVR înregistrează o premieră șocantă + cine e marele câștigător pe piața media

Televiziunile de sport au suferit pierderi grele

 COVID-19 a dat peste cap toate cifrele de audiență. Conform unei analize Forbes România, volumul de publicitate a scăzut cu 20% în 2020. Dintre cele 11 canale de sport din România, cele mai afectate de pandemie au fost cele deținute de grupul Digi! Audiența pe segmentul comercial din anul recent încheiat a scăzut cu 21,4% față de 2019. 

„Singurul canal care s-a menținut pe linia de plutire a fost Pro X, deținut de grupul ProTV, dar acesta difuzează și filme, seriale și emisiuni de divertisment pe lângă programe sportive. Pro X a înregistrat o creștere de 4,7% a volumului de audiență pentru reclamele difuzate", notează cei de la Forbes.

Citește și alte știri de media: 

CALENDAR 2021. Sportul rege e plin de evenimente de top » Fotbal la foc automat!

Vali Moraru dezvăluie ce s-a întâmplat cu audiențele emisiunii sale, după retragerea lui Gigi Becali de pe „sticlă”: „Părea improbabil, știu”

FCSB se întoarce oficial pe Ghencea! Mihai Stoica a făcut anunțul: „Da, sigur! Pe 6 iulie vom juca acolo”

FCSB poate pierde „un jucător excepțional” » Au început negocierile: „E diferență mare între ce solicită și ce e dispus Gigi să ofere!”


Comentarii (10)
229965620694864
Paul Cernea  •  11 Ianuarie 2021, 09:21

Nici nu este de mirare dupa cum sunt alcatuite grilele de programe! Bune-proaste, cele mai mari audiente se fac la transmisii cu români implicati. Vedeti cumva în topul audientelor meciuri din campionatele Europei? Nici macar de genul Real-Barca sau Bayern cu nu stiu cine. Ne-ati intoxicat cu fotbalul european, ati ajuns sa comprimati tot ce este din campionatul intern numai sa nu pierdem un Spezia-Crotone, sau Almeria-Huesca! Voi chiar nu realizati ca românul vrea balacareli interne si si înjuraturi neaose, nicidecum comentariile docte gen Ilie Dumitrescu, Andrei Niculescu sau mai stiu -eu ce?

carol_k
carol_k  •  11 Ianuarie 2021, 10:35

Daca ar avea comentatori, Mironica inseamna in traducere "fara sonor", PRO TV ar avea mult mai multi auditori, doar eu cunosc vreo 4 cu mine 5 care nu servim meciurile nationalei din cauza lui. Digi a crezut ca reteta "nea Gigi" e decisiva, uite ca s-0a inselat, s-a saturat lumea de discursurile lui de om simplu, cu educatie precara, chiar daca are bani, la TV nu banii vorbesc ci el.

1024571240899570
V.r. Naeimi  •  11 Ianuarie 2021, 08:30

Trebuie corectat ceva domnilor ziaristi . FCSB este denumirea pe care a primit-o Steaua in ultimi ani. Deci in 2005 si 2006 cand echipa lui Gigi Becali avea o audienta de 7 milioane la meciuri cu Villarreal si cu Middlesbrough, se numea STEAUA. Iar meciul FCSB cu dinamo din 2020, care s-a terminat cu 2-1, a fost castigat de FCSB, si nu de dinamo.

Vezi toate comentariile (10)
Comentează