Comentarii (18)
tallpaiadului
tallpaiadului  •  05 Martie 2024, 15:36

Eu unul nu cred ca disputarea in acelasi timp a tuturor meciurilor din ultima etapa ar aduce vreun beneficiu cuiva. Dimpotriva, telespectatorii se vor buluci la Rapid-FCSB, iar celelalte meciuri vor avea o audienta neglijabila. Ideea ca unele echipe ar lasa-o mai moale sau ca s-ar face aranjamente daca meciurile nu s-ar disputa in aceeasi zi si la aceeasi ora, mi se pare fara temei. Fiecare punct conteaza pentru fiecare echipa, iar cand vine vorba de blat, ala se face indiferent daca toate meciurile se desfasoara sau nu in acelasi timp. Ar fi mai bine ca ultima etapa, cea mai interesanta din tot campionatul, sa se desfasoare dupa un program normal si telespectatorii sa poata urmari in direct toate meciurile care le fac cu ochiul.

tallpaiadului
tallpaiadului  •  05 Martie 2024, 15:25
Postat de MaxiP pe 05 Martie 2024, 12:21

Per-ansamblu sunt de-acord cu ideea ca organizarea unui play-off la noi in campionat e aiurea, nu sunt de acord cu exemplele aduse ca argumente. Ca in multe alte domenii, ideea nu e romaneasca, e copiata dupa alte campionate, poate nu neaparat de top, dar nici departe, cel mai elocvent exemplu fiind Belgia. Care nu are un campionat deloc slab. Si e copiat la indigo, inclusiv cu locul de play-out pentru un baraj european. Care e diferenta? Au 5 echipe in cupele europene si ofera miza locului 4. Ei trimitand si din play-off 2 echipe la barajul pentru cupele europene, deci practic sansele echipei din play-out sunt diminuate, exista marea posibilitate ca si locul 5 sa intre in acel play-off in functie de castigatoarea cupei, dar ramane o miza si pentru primul loc din play-out. Pentru Romania, cu 4 echipe in Europa, sistemul e aiurea, pentru ca intr-adevar, exista sanse bune sa preferi sa joci in play-out cu inca sanse la cupele europene decat un loc 5 sau 6 la final care nu te ajuta la nimic. Inca o chestie, la noi se ignora complet Cupa, desi ofera posibiltiati mult mai bune decat locul 2, nu inteleg de ce. Dar comparatia cu echipele care pot retrograda daca pierd tot in campionatele tari dupa 30 etape e aiurea, daca te uiti pe clasamente, in multe campionate, cu 3-4 puncte locurile 13-14 e greu de crezut ca mai retrogradeaza, in niciun caz nu cade niciun loc 6-7 daca pierde ultimele 8 etape. Le poti dubla numarul de meciuri si tot nu pica.

Foarte buna analiza ta, o singura specificatie: locul ala de play out care ofera posibilitatea de "sanse la cupele europene" este irelevant, sansa aia de a juca in primul tur preliminar din Conference League neinsemnind in realitate mai nimic pentru fericita castigatoare a barajului cu echipa din play off, nici din punct de vedere financiar si nici sportiv. Fotbalul romanesc este atat de jos incat o echipa de play out pierde cu regularitate inca din primul tur al Conference League, iar banii castigati de la UEFA abia acopera cheltuielile cu transportul si cazarea echipei, plus ca se da peste cap pregatirea de vara inaintea noului campionat. Participarea in tururile pleriminarii ale cupelor europene a facut mai mult rau decat bine echipelor romanesti in ultimul timp, ele avand probleme in campionat si in plus facandu-se si de rusine in Europa.

Tikuletz
Tikuletz  •  05 Martie 2024, 13:07

Pe langa siguranta ramanerii in Liga I mai e si o suma de bani in plus asigurata din primavara.

MaxiP
MaxiP  •  05 Martie 2024, 12:21

Per-ansamblu sunt de-acord cu ideea ca organizarea unui play-off la noi in campionat e aiurea, nu sunt de acord cu exemplele aduse ca argumente. Ca in multe alte domenii, ideea nu e romaneasca, e copiata dupa alte campionate, poate nu neaparat de top, dar nici departe, cel mai elocvent exemplu fiind Belgia. Care nu are un campionat deloc slab. Si e copiat la indigo, inclusiv cu locul de play-out pentru un baraj european. Care e diferenta? Au 5 echipe in cupele europene si ofera miza locului 4. Ei trimitand si din play-off 2 echipe la barajul pentru cupele europene, deci practic sansele echipei din play-out sunt diminuate, exista marea posibilitate ca si locul 5 sa intre in acel play-off in functie de castigatoarea cupei, dar ramane o miza si pentru primul loc din play-out. Pentru Romania, cu 4 echipe in Europa, sistemul e aiurea, pentru ca intr-adevar, exista sanse bune sa preferi sa joci in play-out cu inca sanse la cupele europene decat un loc 5 sau 6 la final care nu te ajuta la nimic. Inca o chestie, la noi se ignora complet Cupa, desi ofera posibiltiati mult mai bune decat locul 2, nu inteleg de ce. Dar comparatia cu echipele care pot retrograda daca pierd tot in campionatele tari dupa 30 etape e aiurea, daca te uiti pe clasamente, in multe campionate, cu 3-4 puncte locurile 13-14 e greu de crezut ca mai retrogradeaza, in niciun caz nu cade niciun loc 6-7 daca pierde ultimele 8 etape. Le poti dubla numarul de meciuri si tot nu pica.

Nagyvagany
Nagyvagany  •  05 Martie 2024, 10:24
Postat de tibi1970 pe 04 Martie 2024, 18:11

Nu înțeleg ceva, poate ma ajuta cineva... dacă oricum au probleme sa asigure sistemul VAR la cinci meciuri la aceleași ora, de ce nu poate juca Botoșani cu Farul cu o zi înainte?? Farul oricum trebuie sa câștige, sau măcar sa facă egal.

Corect! Asa este. Nu sunt parior, dar daca as fi, as paria fara nici o problema 1000 ron ca castiga Farul. Botosaniul oricum nu prea este salvabil de la retrogradare, asa ca de ce nu ar fi sacrificat pe altarul sfantului "Smecher" a la Superliga"?

FlashGordon
FlashGordon  •  04 Martie 2024, 23:48
Postat de danutcornel pe 04 Martie 2024, 18:08

si de asta nu mai pot eu dormi cate *** merg la restaurant de 8 martie ce legatura are asta cu fotbalul?

pai tu nu ai cum sa intelegi tinand cont ca ***. serios acum,ti-ai pus facebookul aici si toti rad de tine.

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

alucian75
alucian75  •  04 Martie 2024, 18:32

Hai sa nu generalizam cu lovitura data restaurantelor ca sunt niste meciuri din liga 1. Audienta oricum in liga 1 este minora, poate cu exceptia unor derbiuri. In afara de cei din fenomen, care poate se mai uita, alti fideli or fi unii pensionari sau oameni fara viata sociala. Deci nu se potriveste cu remarca cu iesirea la restaurant de 8 martie. Si cum au mai spus si altii, noroc de restaurante ca ma mai uit si eu la vreo secventa din liga 1 in direct. Acasa as pierde timpul, ma uit la un rezumat ca e mai simplu. Partea corecta a articolului este legata de treaba asta cu playoff, injumatatirea punctelor si participarea in cupele europene a unei echipe care in esenta a avut meritul sa pice intr-o "sectiune" inferioara. Pai asa hai sa pinem lege sa mearga si din liga 2 daca tot castiga o liga ceva. Daca vrei playoff/playout atunci nu mai injumatati punctele, ca sa fie meritul sportiv pana la sfarsit. Esenta injumatatirii punctelor este ca intotdeauna fura de la cei care au muncit pentru a ajunge pe primul loc la sfarsitul regularului si ii ajuta pe cei care nu au muncit. De fapt ce sa mai mir, este esenta Romaniei: furam de la cei care muncesc pentru a da celor smecheri.

tibi1970
tibi1970  •  04 Martie 2024, 18:11

Nu înțeleg ceva, poate ma ajuta cineva... dacă oricum au probleme sa asigure sistemul VAR la cinci meciuri la aceleași ora, de ce nu poate juca Botoșani cu Farul cu o zi înainte?? Farul oricum trebuie sa câștige, sau măcar sa facă egal.

danutcornel
danutcornel  •  04 Martie 2024, 18:08

si de asta nu mai pot eu dormi cate *** merg la restaurant de 8 martie ce legatura are asta cu fotbalul?

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

danutcornel
danutcornel  •  04 Martie 2024, 18:08

si de asta nu mai pot eu dormi cate *** merg la restaurant de 8 martie ce legatura are asta cu fotbalul?

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

  • 1
  • 2
Comentează